Digimon Phenomena

The Phenomenon of Digital Monster
 
HomeFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 What is Digimon? (Digimon FAQ for Diginewbies)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Nyoko
Forum Master
Forum Master
avatar

Posts : 202
Join date : 2008-04-25

ID Card
RPC Name: SailorKuroNekomon aka 'Nyoko'
Type: Digimon

PostSubject: What is Digimon? (Digimon FAQ for Diginewbies)   Mon May 05, 2008 6:22 pm

(semoga ini tempat yg tepat)
bagi yang nggak ngerti Digimon tapi asal regis, boleh tanya disini!

1. Blackforest-san!!! Anime Digimon itu ceritanya seperti apa??

Baiklah! Kujelaskan dulu, anime Digimon itu apa~

Digimon adalah salah satu anime Shonen populer, yang berkisahkan tentang petualangan mahluk Digital yang disebut 'Digimon' (singkatan dari Digital Monster) dengan manusia sebagai partnernya atau tamernya.

Karena setting RP ini di Digimon Tamer, aku akan ceritakan inti cerita Digimon Tamer.

Digimon Tamer adalah seri digimon ketiga, dimana settingnya di dunia manusia. Tapi, para tamer juga bisa pergi ke dunia digital.
di Digimon Tamer, ada yang disebut Card Slash. Nanti aku terangkan. (aku harus yakin dulu Hinao mau pake sistim ini,baru aku jelaskan)

Lebih lengkap baca di ---> http://digimon.wikia.com/wiki/Digimon

2. Aku masih belom ngerti, mahluk Digimon itu apaa??

Digimon adalah mahluk fiksi dari anime Digimon. Digimon tinggal di Dunia Digital, tapi bisa pergi ke dunia manusia, kok.

Digimon menetas dari telur yang disebut Digi-Egg, atau dalam bahasa jepang Digitama. Mereka bisa bertambah dewasa lewat Digivolve. Tapi Digivolve hanya bisa dilakukan kalau bersama tamer atau mengumpulkan data/berlatih yang cukup.

Digimon memiliki kemampuan bicara seperti manusia. Mereka juga bisa berpikir seperti manusia.

Digimon kalau mati bisa hidup kembali sebagai Digitama. Tapi, kalau datanya sudah rusak, Digimon nggak bisa hidup lagi. Alias hilang untuk selama-lamanya.

Digimon seharusnya tidak punya kelamin. Tapi digimon Humanoid tampil sebagai wanita atau lelaki. Tapi tetap sama aja nggak punya kelamin.

Lebih lengkap baca di --> http://digimon.wikia.com/wiki/Digimon_(creature)


3. Digivolve/Evolution itu apaa??

Saat Tamer memiliki kekuatan hati yang cukup untuk membuat Digimon berevolusi, Digimon akan berevolusi. Namun, Digimon juga bisa berevolusi dengan mengumpulkan data. Tapi, digimon yang berdigivolve dengan cara mengumpulkan data biasanya susah untuk kembali ke wujud sebelumnya, kecuali dia kehilangan tenaga.

Tingkat Digivolve ada 6:

Fresh/Baby (Younenki I 幼年期 I, translating as "Baby 1")
In-Training (Younenki II 幼年期 II, translating as "Baby 2")
Rookie (Seichouki 成長期, translating as "Child")
Champion (Seijukuki 成熟期, translating as "Adult")
Ultimate (Kanzentai 完全体, translating as "Perfect")
Mega (Kyuukyokutai 究極体, translating as "Ultimate")

^bisa dibaca penjelasannya di Digimon Registration.

Lebih lengkap baca di ---> http://digimon.wikia.com/wiki/Digivolution

4. Apa itu dunia Digital??

err... belum bisa aku translasikan. silahkan buka kamus ^^; btw, ini dunia khusus Tamer. Kalau mau baca seluruh dunia Digital, baca di: http://digimon.wikia.com/wiki/Digital_World

Digimon Wiki wrote:
Digimon Tamers features a very different Digital World from that depicted in the first two Digimon series.

In the earliest stages of its existence, this incarnation of the Digital World was little more than a barren desert. As it grew alongside the Earth's communications network, however, it evolved and changed in dynamic ways, with more and more "layers" coming into existence over the top of the old ones. The lowest layer is the original desert plain, and the highest is the home of the four Digimon Sovereigns that rule the Digital World. In between lie many small "mini-verses," self-contained environments specially suited to the Digimon that live there, including (but not limited to) an area of clouds and clockwork; a warped, black-and-white town; an area of forests, lakes and rivers; and a 'world' entirely composed of water. Random packets of discarded data often roam the Digital World like tumbleweeds, and can be used to help repair and heal injured Digimon. Although the Digital World has both night and day, there is no transitional period between the two, with darkness instantly sweeping across the world like a sheet. Visible in the sky no matter what plain it is viewed from is a pulsing globe of code and light, which represent the Earth - from it emanate "data streams," vast columns of energy which reach down into the Digital World and manipulate is digital matter, physical representations of acts performed on computers across the world. Should an individual be caught in a data stream, they will be swept up into it and deposited elsewhere, on any of the Digital World's potential planes. Between Earth and the Digital World is a warped region of inter dimensional space where reality is constantly in flux, and defined only by the perceptions of individuals passing through it.

Digimon are, in fact, not native to this Digital World, having been created by a group of teenage computer programmers in the late 1980s as an experiment into the development of artificial intelligence. When their project was shut down due to lack of funds, their primitive digital lifeforms accidentally found their way into the Digital World, where they began to grow and evolve. One of the programmers, Shibumi, observed this, and wrote an algorithm that allowed the Digimon to evolve beyond their original specifications and truly become individual lifeforms. Four Digimon in particular evolved into especially powerful forms and became the aforementioned "Digimon Sovereign." The Digital World does have some native lifeforms, however, in the form of "DigiGnomes," the first form of artificial life who evolved from the matter of the Digital World itself before the coming of Digimon. The DigiGnomes tend to the welfare of the Digital World, and have mysterious, undefined powers that allow them to grant the wishes of others.

While conducting secret information-gathering on the network, the Japanese SIGINT organization, Hypnos became aware of the existence of the Digital World and its Digimon, which they dubbed "Wild Ones." Some time after this, Digimon began to appear in the real world, possibly due to Hypnos's inadvertent creation of a "weak spot" in the borders between the worlds. Digimon materialize on Earth through a process known as "Bio-Emerging," which begins when the barrier between the worlds is temporarily sundered to allow their passage through. The interaction of the two dimensions creates a "Digital Field" - a small gray fog bank - which allows the Digimon to synthesize false proteins and convert itself into a physical form after interacting with the Earth's electromagnetic field. These Digital Fields can appear in random locations instantaneously and often with little warning.

In addition to Hypnos and the original programmers (known as the "Monster Makers"), the only humans to initially be aware of Digimon and the Digital World are a small group of children known as "Digimon Tamers." These Tamers had been chosen by the DigiGnomes to become partners with Digimon, and the creature had used Shibumi's algorithm to bond human and Digimon together as partners via the D-Power Digivice. However, with the progression of the series and the increase in Digimon activity on Earth, escalating from small skirmishes between the Tamers and single Digimon to massive, city-devastating battles with the evil Devas and finally to the full-scale invasion of Tokyo by the D-Reaper, the existence of Digimon eventually became public knowledge.

pada intinya dunia Digital adalah dunia paralel yang bisa dibuka dengan kekuatan Digivice.

5. Yaaah, kok bahasa Inggris. Ga ngerti bu!

sialan aku dipanggil bu maaf, blom bisa aku translasikan ^^; banyak sih --a ntar aja.
OK, btt anak-anak! yah kebawa suasana kelas

6. Apa itu Digivice,bu?

bu lagi bu lagi T____T Digivice adalah alat untuk membuat Digimon berdigivolve.

Digivice di dunia Digimon Tamers bernama D-Arc/D-Power, dan juga dipakai Card Slash (nggak akan kujelaskan karena belom pasti pake sistim ini). Bisa juga mendektesi Digimon, dan memberitahu jenis Digimon yang dihadapi, juga punya fungsi jam bisa dipake alarm buat bangun pagi, loh!

Baca lengkapnya di ---> http://digimon.wikia.com/wiki/Digivice

7. Ah, sampe lupa. Tamer/Anak terpilih itu apa, bu??

gyaaah! nantangin yah manggil bu terus! Tamer/Anak terpilih adalah anak-anak yang terpilih untuk melindungi Dunia Digital.
Mereka punya Digivice. Kalaupun orang mempunyai Digimon tapi tak punya Digivice, mereka nggak bisa disebut tamer/anak terpilih.

Baca disini buat lengkapnya ---> http://digimon.wikia.com/wiki/DigiDestined

8. Makasih ya buu! Membantu banget!
dasar minta ditampol Eh...sama2. Kalau mau nanya disini ya! Ntar aku masukin.
Back to top Go down
View user profile
Setsuna
Champion
Champion
avatar

Posts : 164
Join date : 2008-05-04
Age : 25

ID Card
RPC Name: Setsuna Shouichi
Type: Human

PostSubject: Re: What is Digimon? (Digimon FAQ for Diginewbies)   Mon May 05, 2008 6:35 pm

Quote :
Saat Tamer memiliki kekuatan hati yang cukup untuk membuat Digimon berevolusi, Digimon akan berevolusi. Namun, Digimon juga bisa berevolusi dengan mengumpulkan data. Tapi, digimon yang berdigivolve dengan cara mengumpulkan data biasanya susah untuk kembali ke wujud sebelumnya, kecuali dia kehilangan tenaga.

Untuk kekuatan hati ini...apa dihitung dari seberapa seringnya interaksi Tamer dgn digimonnya atau berkembang seiring jalannya cerita...?
Back to top Go down
View user profile
Nyoko
Forum Master
Forum Master
avatar

Posts : 202
Join date : 2008-04-25

ID Card
RPC Name: SailorKuroNekomon aka 'Nyoko'
Type: Digimon

PostSubject: Re: What is Digimon? (Digimon FAQ for Diginewbies)   Mon May 05, 2008 8:02 pm

yaah, gimana bilangnya ya ^^;
pokoknya saat hubungan diantara Tamer dan Digimon berkembang, dan perasaan menyayangi muncul saat bertarung ^^
Back to top Go down
View user profile
mizuchi_qryu
Rookie
Rookie
avatar

Posts : 62
Join date : 2008-05-01

ID Card
RPC Name: mizhumon
Type: Digimon

PostSubject: Re: What is Digimon? (Digimon FAQ for Diginewbies)   Mon May 05, 2008 11:18 pm

Blackforest wrote:
yaah, gimana bilangnya ya ^^;
pokoknya saat hubungan diantara Tamer dan Digimon berkembang, dan perasaan menyayangi muncul saat bertarung ^^

sehingga kekuatan digimon saat bertarung bertambah diwaktu sang tamer memberikan

semangat.(E-XTRA SOK TAU MODE ON,hehehe)
Back to top Go down
View user profile
Nyoko
Forum Master
Forum Master
avatar

Posts : 202
Join date : 2008-04-25

ID Card
RPC Name: SailorKuroNekomon aka 'Nyoko'
Type: Digimon

PostSubject: Re: What is Digimon? (Digimon FAQ for Diginewbies)   Tue May 06, 2008 4:42 pm

ga sok tau, pas kok ^^
jadi, tergantung hubungan Tamer dan Digimon :3
Back to top Go down
View user profile
Clore Westminster
Champion
Champion


Posts : 176
Join date : 2008-05-04

PostSubject: Re: What is Digimon? (Digimon FAQ for Diginewbies)   Wed May 07, 2008 6:57 pm

hooo..thx untuk info2nya XD

sangat berguna XD
Back to top Go down
View user profile
Limbo
Champion
Champion
avatar

Posts : 253
Join date : 2008-04-24
Age : 24
Location : In Ground Town a.k.a Kota Bawah

ID Card
RPC Name: Limbo
Type: Digimon

PostSubject: Re: What is Digimon? (Digimon FAQ for Diginewbies)   Thu May 08, 2008 5:42 pm

kekuatan hati?
menurutku kekuatan saling percaya dan saling menyayangi serta semangat yang kuat diantara keduanya (tamer n digimon), yang membuat mereka menjadi kuat dimana tidak adanya keputus asaan dan saling membenci. Perasaan hangat yang diterima oleh digimon dari tamernya, membuatnya bisa berevolusi...

-dibuang karena asal ngomong-
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: What is Digimon? (Digimon FAQ for Diginewbies)   

Back to top Go down
 
What is Digimon? (Digimon FAQ for Diginewbies)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Petition to localize Digimon World Re:Digitize Decode for the 3DS
» question about Digimon Savers
» any digimon tickles
» Digimon World Re:Digitize Decode
» Digimon (anime)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Digimon Phenomena :: RPG SERVICE !!! :: RPG Option :: RPC Registration-
Jump to: